Kwaliteit landingspagina AdWords nu nog belangrijker

Google sleutelt continu aan haar algoritmes. Niet alleen voor Google Zoeken, maar ook voor Google AdWords. Zo worden de landingspagina’s van een AdWords-campagne de komende weken nog belangrijker.

Eén van de belangrijkste punten van Google AdWords is de kwaliteitsscore van zoekwoorden. Wanneer zoekwoorden een hoge kwaliteitsscore hebben, dan hoeven adverteerders minder te betalen om op die zoekwoorden te adverteren. Stel, een bedrijf adverteert op het woord ‘verkeersbord’ en heeft een kwaliteitsscore van 10, dan betaalt de adverteerder 0,70 euro per klik om op de eerste plek te adverteren. Is de kwaliteitsscore van een zoekwoord slechts 5, dan moet de adverteerder waarschijnlijk één tot 1,50 euro per klik betalen.

Adverteerders besparen dus veel geld door de kwaliteitsscore van zoekwoorden te verbeteren. Dit kan op 1001 verschillende manieren. Eén van de belangrijkste factoren is de kwaliteit van de landingspagina in relatie met het zoekwoord. En de kwaliteit van de landingspagina wordt alsmaar belangrijker. Hierdoor kunnen kleine adverteerders met een ijzersterke site toch gemakkelijk een nummer één positie verwerven op bepaalde zoektermen. “Wij denken dat dit zorgt voor een betere gebruikerservaring voor zoekers”, concludeert Jonathan Alferness van Google.

Maar wat is nu een goede landingspagina? Een goede landingspagina is helder, duidelijk en overzichtelijk. De content op de landingspagina komt overeen met een bepaald zoekwoord. Daarnaast staat er geen misleidende informatie op de landingspagina en is de laadtijd niet te hoog.

Meer weten over de kwaliteitsscore van de zoekwoorden in uw AdWords-campagne? En wilt u weten of uw landingspagina’s goed zijn? Neem contact op met de internetmarketeers van iBoom!